Klantervaringsketen- grip op je merkbeleving op alle contactpunten

Ieder contactpunt (‘touchpoint’) met een klant is een kans te laten zien wie je bent als organisatie: een moment waarop je het verschil kunt maken. Toch zijn er weinig organisaties die precies weten hoe vaak, waar en op welke manier klanten met hen in aanraking komen en hoe het contact op die momenten verloopt. Dat maakt het moeilijk om personeel …

Een kijkje in de keuken van brandfabric

Hoe ziet werken met brandfabric eruit? De afgelopen maand hebben we een positioneringstraject gedaan bij VSO. In deze kleine fotoreportage kun je het antwoord op deze vraag zien. VSO is een internationale ontwikkelingsorganisatie die zich onderscheidt door het uitzenden van vakdeskundigen – geen geld of goederen – naar plaatsen in de Derde Wereld om kennis en ervaring te delen met de …

Test- weet jij wat jouw bedrijf uniek maakt?

Dit is een kleine test die we klanten of deelnemers aan workshops voorleggen. Stel je deze situatie voor: tijdens een netwerkbijeenkomst sta je in een groepje waarin iemand staat van een bedrijf dat hetzelfde doet als jouw bedrijf. Een concurrent dus. Ik sta in datzelfde groepje en ben juist op zoek naar een bedrijf zoals het jouwe – of misschien …

Hoe je van een crisis een succes maakt

Door krachtig in te grijpen op het moment dat het gierend mis ging, slaagde Johnson & Johnson erin om een dreigende catastrofe om te buigen in een enorm succes. Hun geheim? Een merk gedragen door een duidelijke visie.

Een klein gebaar heeft soms grote gevolgen voor je merk

Zelfs een incasso bureau kan voor een positieve merkbeleving zorgen! Vorige week waren wij gastsprekers bij het jaar evenement van Inspirion-netwerk. Tijdens het diner raakte ik aan de praat met één van de deelnemers. Het is altijd weer zo inspirerend om te horen hoe iemand vanuit zijn eigen ideeën lading geeft aan zijn merk. Met een klein gebaar weet hij een groot …

Sterk verhaal, sterk merk

Hema 85 jaar; Philips 120 jaar en Mercedes 125 jaar. Drie bedrijven met een respectabele leeftijd die nu een jubileum vieren. Alledrie maken ze dankbaar gebruik van hun leeftijd in hun communicatie met hun klanten. Toeval, of is het uitdrukking van een trend die al langer gaande is? Teruggrijpen op het verleden in onzekere tijden? Bedrijven gebruiken hun leeftijd en …

Opvallen werkt!

Gespot voor de deur van het kantoor in Arnhem: dit affiche voor een landelijke banenmarkt. We couldn’t agree more! We vinden het geweldig dat ook in ons egalitaire land deze gedachte steeds meer te horen en zien is. ‘Doe maar gewoon…’ heeft wat ons betreft zijn langste tijd gehad. Laat zien wie je bent, steek je kop boven het maaiveld …

Geen eikels toegestaan

Een merk ontwikkelen en onderhouden gaat veel gemakkelijker als je een simpel beleid nastreeft. Eén voorbeeld van zo’n eenvoudig beleid is dat je geen eikels aanneemt om voor jouw merk te werken. Een merk staat of valt bij elke medewerker. Het lijkt me een kleine moeite om ervoor te zorgen dat díe mensen die potentieel schade kunnen toebrengen aan het …

De toegevoegde waarde van branding in de IT

Branding is: laten zien wie uw organisatie is, voordat u over uw product praat. Dit is in de IT-sector een nieuw idee, zoals in zoveel b2b-sectoren. Bij merken denken de meesten nog steeds aan de supermarkt, auto’s of smartphones. Maar ook bedrijven en organisaties zijn een merk. Dat betekent dat er voor bedrijven die het nu aandurven te groeien van …

Een rijke geschiedenis is een inspiratie voor de toekomst.

Een merk begint ergens. Met een gedachte, een idee, een oplossing of een probleem. Er ontstaat een bedrijf en dus is er een merk geboren. Over de jaren heen vormt het bedrijf zich en dus ook het merk. Dit gebeurt meestal onbewust. Hoe ouder een bedrijf of organisatie, hoe rijker de historie. Tijdens de herdenking van 11 september keek ik …