Kleur en merk

Wanneer we aan de slag zijn bij een klant voor een kleine of grote rebranding, komt uiteindelijk de keuze voor kleur aan bod. We krijgen dan vaak de vraag: “Is er een kleur die mensen zal overtuigen om met ons zaken te doen?” Zoveel mensen, zoveel wensen. Oftewel voorkeuren en associaties met kleur zijn per persoon verschillend. Zo kijken wij …

Positioneren in de zorg

Voor zorgorganisaties is de merk positionering steeds belangrijker. Maar over wat positioneren in de zorg precies inhoudt, bestaan nogal wat misverstanden. Met ons nieuwste e-book: “Zorg voor vertrouwen” delen we onze inzichten en ervaring met positioneren in de zorg met jou. In dit artikel alvast een voorproef van de inhoud. Zorg voor vertrouwen We hebben bij brandfabric de afgelopen 8 jaar meerdere …

Positionering van een software bedrijf in de financiële sector

Financieel softwareontwikkelaar Idella heeft een complete positionering achter de rug. Per 1 november 2017 is deze naam gelanceerd in de financiële markt. Deze rebranding is in een ongekend rap tempo van zes maanden voor elkaar gekregen. Van half mei tot begin juli van 2017 is (voormalig) Piramide Finance een strategisch branding traject ingegaan met brandfabric met als doel de identiteit …

Positioneren: wat is het en wat heb je eraan?

In je organisatie is focus belangrijk. Als je weet waar je heen wilt kan je je hele organisatie gaan inzetten om dat te bereiken. Een van de beslissingen die je moet nemen is bepalen wat de reputatie van jouw bedrijf in jouw markt moet zijn. Met andere woorden welke positie wil je innemen in de hoofden van je publiek? Dat …

Marketing vs branding, wat is het verschil?

marketing vs branding

Vaak krijgen we de vraag: “Marketing vs branding, wat is het verschil?”. Iedereen begrijpt wel dat ze met elkaar te maken hebben, maar waar zit de overlap en waarin zijn ze anders? In dit artikel zetten we het uiteen. Marketing In onze visie is marketing het actief promoten van je producten en/of diensten. Het is een push tactiek. Je vertelt via …

Branding in de zorg

in de zorg

Voor zorgorganisaties is het creëren van een sterk merk steeds belangrijker. Maar over wat dat precies inhoudt, bestaan nogal wat misverstanden. Met ons nieuwste e-book: “Zorg voor vertrouwen” delen we onze inzichten en ervaring met branding in de zorg met jou. In dit artikel alvast een voorproef van de inhoud. Zorg voor vertrouwen We hebben bij brandfabric de afgelopen 8 jaar meerdere …

7 voordelen van creatieve oefeningen bij het maken van beslissingen

De directeur kijkt even met een frons naar zijn collega’s. De workshop ging toch over de merkstrategie van zijn bedrijf? Moeten ze hier nu echt gaan tekenen en kleien? Wij denken van wel. Want creatieve oefeningen helpen je bij het sneller, duidelijker en doordachter maken van beslissingen. We maken dan ook graag gebruik van storyboarding, klei of tekenoefeningen tijdens onze …

Naamsbekendheid vergroten in B2B

merken met naamsbekendheid

Net zo bekend als Apple? Richt je liever op Albert. Arme appel. Google eens in het Engels op de vrucht en je moet er specifiek bijzetten dat je fruit zoekt in plaats van iPhones. Dat is naamsbekendheid, toch? (Of neem Google, het merk dat als werkwoord in bovenstaande alinea ‘zoeken op internet’ verving.) Maar als B2B’er heb je helemaal niet …

Rebranding: wanneer en hoe doe je dat?

rebranding wordle

Rebranding oftewel, gewoon in het Nederlands, herpositioneren. Het is bij brandfabric dagelijkse kost. Soms is een rebranding een kleine make-over; een ander kleurtje of wat extra’s. Soms wordt het heel groots aangepakt compleet met een nieuwe bedrijfsnaam. Maar altijd gaat het over een verandering. Wat zijn aanleidingen voor een rebranding of herpositionering? Hierbij 10 topredenen voor rebranding: 1. Het is …

Branding is positioneren met persoonlijkheid

Positioneren met persoonlijkheid

De boodschap waar onze klanten en toehoorders tijdens workshops het meeste moeite mee hebben, is: ‘Je product of dienst geeft je onvoldoende onderscheidend vermogen. Daarmee kun je je niet positioneren’ Als je wilt opvallen in je markt, kun je het maar beter niet hebben over hoe waardevol je dienst is of innovatief je product. Wil je eruit springen en de …