Creatief brandingbureau zijn heeft voor- en nadelen. Het verplicht je om je steeds van je beste kant te laten zien en te tonen wat je in je mars hebt (eat your own dogfood is één van onze mantra’s). Maar gelukkig beschikken we over de mensen die dat ook voor elkaar kunnen krijgen! We zijn trots en blij met alweer versie …
brandfabric jaaroverzicht 2014
2014 was voor ons verreweg het meest succesvolle jaar, waarmee we de opwaardse trend stevig doortrekken. Strategische trajecten bij grote (DSM) en middelgrote MKB-bedrijven, klanttevredenheidssessies bij de zakelijke tak van de Rabobank en een groot aantal uitgebreide creatieve projecten naar aanleiding van nieuwe positionering: never a dull moment. Hieronder een greep uit ons portfolio. Compleet nieuw! Voor veel van onze …
Merk als gunfactor
In de B2B speelt de ‘gunfactor’ van oudsher een belangrijke rol in het krijgen van nieuwe klanten. Een salesmedewerker die hierover beschikt, is zijn/haar gewicht in goud waard. In een tijd waarin relaties steeds meer digitaal worden aangeknoopt en op afstand onderhouden, is het belangrijk om niet afhankelijk te zijn van een individu, maar de hele organisatie te doordringen van …
Aan de slag met je eigen BHAG- tips en voorbeelden
Is je organisatie ingesukkeld? Is het heilige vuur gedoofd, de innovatie en vernieuwing opgedroogd en regeert de dwang van de routine? Een Big Hairy Audacious Goal is een krachtig middel om weer nieuw leven in je mensen te blazen. Het daagt ze uit, laat hen werken op de toppen van hun kunnen en zoeken naar nieuwe wegen om een Groot …
Branding, it’s an extreme makeover
De rol van stijl-adviseurs en kledingstylisten is er een die ons erg bekend voorkomt. Ook wij houden onze klanten een spiegel voor zodat ze met eigen ogen zien wat anderen van hen vinden. Zoals veel van ons, weten ook de meeste bedrijven niet hoe zij er aan de buitenkant uitzien en welke indruk ze bij hun publiek achterlaten.
brandfabric jaaroverzicht 2013
Ook het derde jaar van brandfabric sloten we met groot succes af. Het was een jaar dat begon met creatieve vertaling van een aantal lopende projecten uit 2012 en nieuwe strategische merktrajecten. Van: ‘Wie ben je als organisatie?’ tot en met: ‘Hoe ziet dat er nou in de praktijk uit?’ Hieronder een paar hoogtepunten uit een jaar dat om is …
7 tips voor een succesvol b2b-blog
Content marketing maakt communiceren met de buitenwereld een taak van alle medewerkers. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mensen zijn aangenomen voor een specifieke taak en het schrijven van blogartikelen hoort daar meestal niet bij. Hoe kun je het je medewerkers zo makkelijk mogelijk maken?
b2b-websites- evenwichtsoefening tussen informeren en merkbeleving
De b2b-website vervult meerdere taken tegelijk: het moet de bezoeker informeren, dialoog tot stand brengen en de juiste merkbeleving creëren. brandfabric ontwerpt websites waarbij deze functies in balans zijn.
Muziek bij merkworkshops zorgt voor een rijkere ervaring
Bij brandfabric zien we ieder traject van merkontwikkeling als een zelfstandige campagne. Om momentum te creëren en herkenning te kweken, geven we ze een eigen thema, inclusief logo, visuele stijl en motto en natuurlijk: een eigen tune. Hiermee geef je het traject een grotere kans van slagen op de langere termijn.
Marketing audit- snel overzicht van je klantencontact
Bij veel b2b-organisaties ontstaat in de loop van de tijd een wildgroei aan activiteiten op het gebied van communicatie en klantencontact. Met een marketing audit krijg je snel inzicht in wat er allemaal in jouw organisatie gebeurt en hoe effectief dat is. Een periodieke meting is een krachtig middel om een consistente boodschap uit te dragen, activiteiten te beoordelen en kosten …