b2b-websites- evenwichtsoefening tussen informeren en merkbeleving

De b2b-website vervult meerdere taken tegelijk: het moet de bezoeker informeren, dialoog tot stand brengen en de juiste merkbeleving creëren. brandfabric ontwerpt websites waarbij deze functies in balans zijn.

De dagen van de website als het Gesamtkunstwerk van de moderne communicatie lijken met de opkomst van social media en mobiele applicaties geteld. Toch blijft het de belangrijkste en eerste plaats waar de meeste mensen kennismaken met je organisatie. Hoe goed is jouw website voorbereid op die taak?

Vanuit het perspectief van de eigenaar is een website één van de kanalen waarmee je je presenteert. Voor de argeloze maar nieuwsgierige buitenstaander, die niets van je weet, staat de site gelijk aan jouw organisatie. Je website is je openbare, voor de hele wereld zichtbare etalage, open 24/7/365. Het is je vertegenwoordiger die op iedere pagina tegen je praat. Dat betekent dat interface, taalgebruik, inhoud en gebruikersvriendelijkheid die eerste, zo belangrijke, indruk geven van wie je bent.

Het probleem van veel b2b-websites is de spanning tussen het ontsluiten van grote hoeveelheden informatie, het stimuleren van de dialoog tussen geïnteresseerden en organisatie, en het creëren van een overtuigende en consistente merkbeleving. Zeker met de opkomst van content marketing is het geven van de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon hoofdfunctie van de b2b-site geworden. Content marketing, social media en andere vormen van online communicatie onderhouden de dialoog totdat de bezoeker klaar is om het echte gesprek aan te gaan. De merkbeleving wordt gevormd door de directe ervaring die je bezoekers hebben als zij je website bekijken en ermee omgaan.

 

Recente websites brandfabric

Hierboven: een aantal door brandfabric ontwikkelde websites uit het afgelopen jaar

Deze drie taken vereisen een intuïtieve informatie architectuur, een effectief ontwerp van de user interface, de inzet van de juiste tools om het gesprek te voeren en een ‘tone of voice and visual’ die precies uitdrukt wie je bent. Daarom gaan we bij brandfabric uit van een aantal spelregels bij het ontwerpen van je website:

1. Interface = merkbeleving
2. Design is hoe het eruit ziet werkt
3. Het doel is eenvoud

Wil je meer van dit soort artikelen van ons ontvangen? Laat je email hieronder achter en je krijgt ook ons e-book (we beloven geen spam!): 

    Voornaam

    Achternaam

    Jouw e-mail

     

    Wil je ook een website die in balans is?
    Stuur een mail of bel (026) 442 41 78.