IT-marketing- niet meer, maar beter doen met minder

Joel Harrison van B2B Marketing‘b2b marketeers hebben altijd verantwoording moeten afleggen over hun uitgaven en hun plaats moeten bevechten in de organisatie. De recessie heeft de aandacht daar nog meer op gevestigd. Waar het nu om gaat, is niet zozeer meer te doen met minder, maar béter te doen met minder. Je moet dus zeker weten dat wat je doet, effectiever is en tot op de laatste cent kan worden verantwoord.’

Aan het woord is Joel Harrison, redacteur van B2B Marketing. In dit filmpje praat hij over de uitdagingen van technologische merken en it-marketing. Een paar punten:

  • IT-inkopers hebben tegenwoordig zelf toegang tot informatie die ze willen op het moment dat ze het willen. Ze zijn niet langer afhankelijk van de leverancier die ze een demo stuurt of laat zien. Ze gaan naar Google en vinden wat ze willen. De rollen zijn omgedraaid: zij maken nu de dienst uit en hebben controle over het proces. Dat lijkt misschien niet zo’n punt, maar het verandert de manier waarop een merk met zijn publiek praat fundamenteel. Het gaat steeds minder om push en meer om pull; het gaat om thought leadership en het creëren van content – het bieden van waardevol en bruikbaar materiaal die beschikbaar moeten zijn wanneer de klanten het willen.
  • Het probleem van marketing van technologische producten is dat je complexe producten en diensten moeten uitleggen aan een publiek dat wisselend deskundig en geïnteresseerd is en zich op verschillende punten in de buyer cycle bevindt. Je moet de juiste taal spreken tegen de juiste persoon op het moment dat het hen uitkomt. Voor veel IT-bedrijven is dit een moeilijk punt.
  • IT-bedrijven staan onder grote druk om innovatief te zijn. Het merk moet daarom altijd voorop lopen. Dat is een voortdurende strijd maar maakt dit wel tot een interessant werkgebied.
  • Video als medium zal groeien, omdat je in een korte video meer informatie kunt stoppen dan in een pagina-dik whitepaper.

Challenges facing B2B technology marketing

Wil je meer van dit soort artikelen van ons ontvangen? Laat je email hieronder achter en je krijgt ook ons e-book (we beloven geen spam!): 

Voornaam

Achternaam

Jouw e-mail