Een klein gebaar heeft soms grote gevolgen voor je merk

Vergeet-me-nietjesZelfs een incasso bureau kan voor een positieve merkbeleving zorgen!

Vorige week waren wij gastsprekers bij het jaar evenement van Inspirion-netwerk. Tijdens het diner raakte ik aan de praat met één van de deelnemers.

Het is altijd weer zo inspirerend om te horen hoe iemand vanuit zijn eigen ideeën lading geeft aan zijn merk. Met een klein gebaar weet hij een groot verschil te maken met het gevoel rondom de activiteiten van zijn bedrijf.

Jaime vertelde mij dat hij een incasso bureau heeft. Direct denk je aan vervelende brieven, aanmaningen en deurwaarders. Maar wat Jaime doet is op een ludieke manier aandacht vragen voor de betaling die je wellicht vergeten bent. Dat doet hij door bijvoorbeeld een bosje vergeet-me-nietjes met de brief mee te sturen. Simpel idee met grote gevolgen. Hij verzorgt een glimlach en zeker verbazing bij de ontvanger.

Ik durf te wedden dat zijn bedrijf succesvoller is met het binnenhalen van de betalingen dan de anderen.

Kun jij bedenken waardoor je met een klein gebaar jouw merk kunt boosten? We horen graag jouw ideeën!