Strategische branding is voor de lange termijn. Het gaat immers om fundamentele dingen: identiteit, lange termijn-koers en ontwikkelen van een samenhangende bedrijfscultuur. Wanneer is het tijd om een bureau in te huren dat je hiermee kan helpen? En hoe maak je dan de juiste keuze? We hebben de 9 stappen op een rijtje gezet.
De rol van leiderschap in internal branding
Internal branding is een proces van cultuurverandering dat alle lagen van de organisatie raakt. Het is de taak van het leiderschap om dit veranderingsproces te dragen. Zij zijn degenen die medewerkers meenemen in een nieuwe richting zodat een organisatie zich staande kan houden in uitdagende situaties. Dit vergt hun volle aandacht, inzet en ondersteuning. Toch worstelen veel directies hiermee. Een aantal richtlijnen.
Diagnose- werk je in een ik- of wij-cultuur?
Heeft de organisatie waar je werkt een ik- of wij-cultuur? Gaan je collega’s vooral voor eigen succes of werken jullie samen naar een hoger doel? Culturen die zijn gericht op het individuele of het collectieve belang zijn te herkennen aan een aantal specifieke symptomen. Check hier waar die van jou staat.
DOE! DURF! LEEF!
Na een half jaar voorbereiding is de campagne ‘Beter leven doe je samen’ van zorginstelling Middin van start gegaan. brandfabric is verantwoordelijk voor strategische voorbereiding, campagne-concept en creatieve uitvoering. We zijn trots dat we hier een grote bijdrage aan hebben geleverd, samen met een team van onder meer tekstschrijvers, fotografen, filmers en natuurlijk cliënten en medewerkers van Middin. Een kort …
BHAG: hairy and audacious!
BHAG: 1961 President John F. Kennedy: “First, I believe that this nation should commit itself to achieving the goal, before this decade is out, of landing a man on the moon and returning him safely to the earth.” Bereikt: 1969 BHAG: jaren ’80 Jack Welch, CEO van General Electric: “To become No. 1 or No. 2 in every market we …
Bouw aan langdurige relaties met content marketing
Content marketing is de marketingtechniek van het creëren en verspreiden van relevante en waardevolle content om duidelijk gedefinieerde doelgroepen te boeien en betrekken bij je bedrijf. Simpel gezegd: praten zonder iets te verkopen; eerst iets waardevols geven, om eventueel later iets terug te krijgen. Het is ‘permission-based’ en gaat uit van de behoeften van je klanten.
branding counts
In de derde editie van moneyCounts staat een artikel waarvoor Danielle van brandfabric is geinterviewd. Het magazine moneyCounts is de glossy voor accountants. Dit fris vormgegeven en moderne magazine combineert zakelijke informatie, achtergronden en lifestyle op een prettig leesbare manier.
2012- brandfabric style
Ook het tweede jaar van brandfabric sluiten we met groot succes af. Het was een jaar met strategische merktrajecten die (gelukkig!) veelal uitliepen op creatieve vertaling. Van: ‘Wie ben je als organisatie?’ tot en met: ‘Hoe ziet dat er nou in de praktijk uit?’.
brandfabic doet mee aan MOO award
Afgelopen maand heeft brandfabric mee gedaan met de MOO award. MOO is een internationaal bedrijf dat visitekaartjes en stickers verkoopt via het web. Ze zitten in Amerika en in Engeland.
Eat your own dogfood!
Nadat we ons verhaal voor de MOO award hadden opgesteld kwamen we tot de conclusie dat deze vragen precies de vragen zijn die wij in onze strategische sessies aan onze klanten stellen! In ons eat your own dogfood principe vinden we het goed om onze antwoorden met onze fans te delen.