MAG45: branding van een internationale B2B brand

MAG45
B2B brand MAG45 staat voor ‘Magazijn 45’: de toeleverancier voor de productie-afdelingen van Philips, in 1948 opgericht in Eindhoven. Nadat het in 1970 werd losgemaakt van het moederbedrijf, specialiseerde MAG45 zich in integrated supply-oplossingen en het outsourcen van BOM-tail en MRO-producten. Het bedrijf is nu toonaangevend in de high tech-industrie, voedsel, maakindustrie en farmaco-medische sector. In 2016 werd MAG45 overgenomen ...

Argos Zorggroep: merkstrategie in zorg sector

Logo Argos Zorggroep
In het voorjaar van 2015 werden we door Argos Zorggroep (ca. 20 zorghuizen voor kwetsbare ouderen in de regio Schiedam) gevraagd hen te helpen met hun positionering. Dit was nodig vanwege ontwikkelingen in de zorg: 1. ouderen blijven langer thuis wonen waardoor de vraag naar intramurale zorg afneemt. Om hieraan het hoofd te bieden, ontwikkelt Argos nieuwe vormen van dienstverlening, ...

Arvalis

Arvalis is een agrarisch adviesbedrijf, in 2006 ontstaan vanuit de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB). Sinds die tijd heeft ze zich vanuit de thuisbasis Limburg weten te positioneren als marktleider op agrarisch advies. Inmiddels werkt Arvalis met ruim 60 medewerkers vanuit vier vestigingen. Door een sterke groei en het toevoegen van nieuwe disciplines was er behoefte aan een verscherpte positionering ...

DHL Express

Het team-OTC (Order to Cash) Europe bewaakt het hele financiële proces binnen DHL Express van prospect tot klant, van order tot en met factuur. Het team bestaat uit financiële specialisten uit alle hoeken van Europa. Ze vervullen een cruciale taak, maar werken op de achtergrond. Dit was precies hun probleem: het ontbrak hen aan visibility; ze werden niet genoeg gevonden door de interne ...

Merces

Merces is een innovatieve dienstverlener voor het onderwijsveld. Ze leveren dienstverlening op het gebied van personeels-, salaris-, en financiële administratie. Ze ontzorgen schoolorganisaties op dit vlak zodat maximale energie kan worden gestoken in goed onderwijs. Inzet van het merktraject was tweeledig: een scherpere positionering tegenover een aantal grote spelers, en een verbeterslag in de relatie met de bestaande klanten, met ...

MEE Gelderse Poort

MEE ondersteunt mensen met een beperking op alle levensgebieden en in alle levensfasen. Dat doet zij vooral als intermediair tussen hulpvragers en hulpverleners. De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) dwong MEE, zoals veel zorginstellingen, zakelijker te denken en productiever te werken. Ook moest vanaf 2015 worden aangeklopt bij financiers (gemeenten en anderen) voor ondersteuning. Dat betekent: nieuwe doelgroepen en een nieuwe manier van ...

Middin

Middin biedt zorg aan ruim 4.000 cliënten in de regio Den Haag en Rotterdam met een verstandelijke, lichamelijke en/of meervoudige beperking. Middin heette eerst ‘Steinmetz | de Compaan’ en nieuwe naam moest snel net zo bekend raken als de oude. Daarnaast werd een submerk geïntroduceerd: Senions, voor de ouderenzorg. Ook deze naam moest bekend worden gemaakt, waarbij de relatie met Middin ...

Open Circles Academy

Open Circles Academy is het trainingsinstituut voor entrepreneurs in Nederland. De organisatie wilde naast de huidige doelgroep van startende zelfstandige ondernemers uitbreiden naar ondernemers die al een tijd aan de weg timmeren en met ambitie groeien naar het volgende niveau. Daarvoor moest het merk worden geherpositioneerd. Na de merkwaarden in een aantal workshops te hebben vastgesteld, gingen we aan de ...

Vrijbuiter

In een markt waarin vele partijen actief zijn, ziet vrije tijds- en tenten-keten Vrijbuiter de noodzaak van een krachtige aanwezigheid en het versterken van het onderscheidend vermogen. We zijn met het MT aan de slag gegaan om erachter te komen wie Vrijbuiter nu eigenlijk is en wil zijn en hoe ze met deze identiteit hun klanten nog beter kunnen bedienen. ...

Newasco

Update najaar 2016 Newasco is een coöperatie van wasserijen die zich richt op zorg, horeca en bedrijven. Als samenwerking tussen drie oude familiebedrijven wilden ze vanuit één eenduidige identiteit de markt op. Na een kort strategisch deel snel gingen we aan de slag met creatieve vertaling: nieuwe huisstijl, branding van alle brand touch points en uiteraard website. Per oktober 2014 ...