Argos Zorggroep

Logo Argos Zorggroep
  • Workshop management Argos Zorggroep
  • Workshop merkwaarden Argos Zorggroep
Huisstijl Argos Zorggroep
Argos Zorggroep oude mevrouw met polaroid van vroeger
Argos Zorggroep oude man met polaroid van vroeger
  • Logo Kennispodium Argos Zorggroep
  • Logo Argos Connect
website Argos Zorggroep
  • Website Argos ErOpUit
  • Argos Zorggroep spel
Argos Zorggroep serie folders
Logo Argos Zorggroep
In het voorjaar van 2015 werden we door Argos Zorggroep (ca. 20 zorghuizen voor kwetsbare ouderen in de regio Schiedam) gevraagd hen te helpen met hun positionering. Dit was nodig vanwege ontwikkelingen in de zorg:
1. ouderen blijven langer thuis wonen waardoor de vraag naar intramurale zorg afneemt. Om hieraan het hoofd te bieden, ontwikkelt Argos nieuwe vormen van dienstverlening, zoals thuiszorg, activiteiten voor ouderen en een rol als spil in de wijk met de huizen van Argos.
2. men kiest steeds zorgvuldiger en kritischer uit de verschillende aanbieders van ouderenzorg, in plaats van een automatische doorverwijzing van een huisarts of andere deskundige.

Om succesvol te blijven, moest Argos zich duidelijker en onderscheidender positioneren. De vraag: “Wie ís Argos en waarom zou ik, als ik voor mijn hulpbehoevende papa of mama een zorghuis moest zoeken, voor jullie kiezen?” was hierbij het uitgangspunt.

We begonnen met branding-workshops met het management team waar de uitgangspunten voor het merk werden vastgesteld. Centraal staat de overtuiging dat iedereen liefde en plezier verdient – juist op je oude dag wanneer je kwetsbaar en alleen bent. Binnen de beperkingen van de ouderdom gaan we op zoek naar de kleine momenten van ontspanning en plezier. Hiermee kreeg de bestaande pay-off “Een leven met kleur” een diepere, inhoudelijke betekenis.

Op basis hiervan werd een creatief concept ontwikkeld. Belangrijkste element: het idee dat ouderen geen ‘patiënten’ zijn maar echte mensen die een enorme geschiedenis en persoonlijke rijkdom met zich meedragen. Als hulpverlener ben je je daarvan bewust; je kijkt verder dan de buitenkant en toont oprechte interesse voor hen voor wie je zorgt en het verhaal dat ze kunnen vertellen.

Deze uitgangspunten werden toegepast in een nieuwe huisstijl, een interne branding-campagne om alle medewerkers te enthousiasmeren en uiteraard een nieuwe reeks communicatiemiddelen.

De kleurrijke kolibrie is het boegbeeld: een vogeltje dat alles overziet en, hoewel klein en kwetsbaar, erg krachtig is. Ook in de fotografie komt het thema van waardevolle geschiedenis terug, als we de ouderen van vandaag naast een oude foto zetten van hen in hun jonge, actieve jaren.

Geleverde diensten

Deel dit project