Idella: rebranding van een financieel software bedrijf

Idella LinkedIn cover
Idella is de nieuwe naam van Piramide Finance: een software-ontwikkelaar in de financiële sector met ruim 100 werknemers. Het belangrijkste product is de Financial Suite:  een totaaloplossing voor de pensioenwereld, banken, verzekeraars, PPI's en vermogensbeheerders. Het 30-jarig bestaan was een mooi moment om de hele positionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Uit het uitgebreide strategische traject bleek dat een ...

MAG45: branding van een internationale B2B brand

MAG45
B2B brand MAG45 staat voor ‘Magazijn 45’: de toeleverancier voor de productie-afdelingen van Philips, in 1948 opgericht in Eindhoven. Nadat het in 1970 werd losgemaakt van het moederbedrijf, specialiseerde MAG45 zich in integrated supply-oplossingen en het outsourcen van BOM-tail en MRO-producten. Het bedrijf is nu toonaangevend in de high tech-industrie, voedsel, maakindustrie en farmaco-medische sector. In 2016 werd MAG45 overgenomen ...

Argos Zorggroep: merkstrategie in zorg sector

Logo Argos Zorggroep
In het voorjaar van 2015 werden we door Argos Zorggroep (ca. 20 zorghuizen voor kwetsbare ouderen in de regio Schiedam) gevraagd hen te helpen met hun positionering. Dit was nodig vanwege ontwikkelingen in de zorg: 1. ouderen blijven langer thuis wonen waardoor de vraag naar intramurale zorg afneemt. Om hieraan het hoofd te bieden, ontwikkelt Argos nieuwe vormen van dienstverlening, ...

Arvalis

Arvalis is een agrarisch adviesbedrijf, in 2006 ontstaan vanuit de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB). Sinds die tijd heeft ze zich vanuit de thuisbasis Limburg weten te positioneren als marktleider op agrarisch advies. Inmiddels werkt Arvalis met ruim 60 medewerkers vanuit vier vestigingen. Door een sterke groei en het toevoegen van nieuwe disciplines was er behoefte aan een verscherpte positionering ...

XIXO

ICT dienstverleners Prevent-IT en NetEyes gingen per 1 januari 2015 samen onder de naam XIXO. XIXO is een kennisorganisatie en levert ICT-specialisten aan MKB-ondernemingen, gemeentes en instellingen. Het bedrijf uit Nieuwegein positioneert zich in deze competitieve markt als high end-aanbieder, die ICT als een beslissende schakel in het bedrijfsproces ziet. Diensten omvatten virtualisatie, cloud-oplossingen en VDI. De nadruk in de branding focust op 2 ...

Open Circles Academy

Open Circles Academy is het trainingsinstituut voor entrepreneurs in Nederland. De organisatie wilde naast de huidige doelgroep van startende zelfstandige ondernemers uitbreiden naar ondernemers die al een tijd aan de weg timmeren en met ambitie groeien naar het volgende niveau. Daarvoor moest het merk worden geherpositioneerd. Na de merkwaarden in een aantal workshops te hebben vastgesteld, gingen we aan de ...

Vrijbuiter

In een markt waarin vele partijen actief zijn, ziet vrije tijds- en tenten-keten Vrijbuiter de noodzaak van een krachtige aanwezigheid en het versterken van het onderscheidend vermogen. We zijn met het MT aan de slag gegaan om erachter te komen wie Vrijbuiter nu eigenlijk is en wil zijn en hoe ze met deze identiteit hun klanten nog beter kunnen bedienen. ...

InnovA58

InnovA58 is een samenwerking tussen Rijkswaterstaat, Provincie Noord-Brabant en het plaatselijke bedrijfsleven met als doel de versnelde uitbreiding en aanleg van de A58 in Noord-Brabant. Communicatie rondom grote infra-projecten wordt steeds uitgebreider, omdat draagvlak bij alle betrokkenen nodig is om het project tot een succes te maken. Communicatie vraagt een thema dat richting en focus geeft, dus ook hier konden ...

Fortado

De Telecom Adviseur is een franchise-organisatie die bestaat uit eigenwijze zelfstandige ondernemers die verantwoordelijk zijn voor hun eigen zaak en daar hun eigen opvattingen over hebben. DTA adviseert klanten met het inkopen van ICT-, telecom- en cloud-diensten zodat ze op de toekomst zijn voorbereid. Als franchise-organisatie is het belangrijk dat de identiteit van de organisatie duidelijk omschreven is met heldere ...

Digital Masters

Digital Masters zijn meesters in het leveren van diensten rondom marketing automation en content strategie. Na tien jaar "Ulysses Consulting" was het tijd voor een nieuwe koers die beter bij de toekomst visie van het bedrijf past. Een dus een nieuwe naam en uitstraling. Na strategische sessies zijn we aan de slag gegaan met de vertaling naar uiterlijke kenmerken. Een ...