Een authentiek en sterk merk komt van binnenuit de organisatie en wordt met overtuiging uitgedragen door enthousiaste medewerkers. Maar voor het zover is, is vaak een langdurig Internal Branding-traject nodig. We hebben een paar randvoorwaarden op een rij gezet die dit veranderingsproces kunnen maken of breken. Met Internal Branding stuur je een authentieke merkbeleving bewust van binnen naar buiten. Wij …
E-mailnieuwsbrief- betere resultaten door toevoegen emotie
De e-mailnieuwsbrief wordt in de b2b zelden gebruikt om concrete producten of diensten te verkopen. Bedrijven sturen elkaar nieuwsbrieven om de onderlinge relatie verder te brengen, ‘top of mind’ te blijven en jezelf te onderscheiden van je concurrenten. Daarvoor moet hij wel indruk maken. Dat betekent: informatie combineren met emotie; feiten met verhalen. Eruit springen, opmerkelijk zijn.
brandfabric and the USA
‘Jullie gebruiken wel veel Engels in jullie presentatie’, of: ‘Het doet wel erg Amerikaans aan, wat jullie doen.’ Deze opmerkingen krijgen we vaak te horen tijdens het plus delta-moment aan het einde van onze workshops. Hier kunnen deelnemers ons vertellen wat ze van de workshop vonden. Plus betekent: ‘Wat ging er goed? en delta ‘Wat kon er beter?’ Inderdaad: Amerikaans, met een …
Internal branding- ruimte voor medewerkers
Voor ons stond april 2012 in het teken van internal branding, als vervolg op een strategisch merkprogramma. Voor verschillende klanten verzorgden we workshops waarin we medewerkers kennis lieten maken met de nieuw geformuleerde merkwaarden van hun organisatie. Vervolgens kregen zij de gelegenheid die naar hun eigen werksituatie te vertalen en hun wensen en verwachtingen voor de toekomst te visualiseren. Hier …
Teambranding- één team, één brand binnen DHL Express
De brandingmethode van brandfabric is ook voor teams binnen organisaties succesvol. We zijn gevraagd of we een internationaal team van DHL wilden helpen met haar profilering. Het is natuurlijk best een uitdaging om op te vallen binnen een grote organisatie met meer dan 300.000 medewerkers! De afgelopen tijd hebben we dit team in een serie van drie workshops klaargestoomd zichzelf …
Internal branding- van team naar tribe
Voordat je een campagne voor interne merkontwikkeling kunt uitrollen, moet je eerst vaststellen waar je organisatie staat. De kwaliteit van je product of dienst is een gegeven. Maar hoe is het gesteld met de professionaliteit, betrokkenheid en motivatie van je medewerkers? Is er onderlinge loyaliteit? Wordt er samen- of tegengewerkt? Hebben de medewerkers het naar de zin? Is je organisatie …
Huisstijl Rombou
Brandfabric is een bureau voor creatieve merkstrategie. We ontwikkelen strategie en geven die creatief vorm. Case in point: voor Rombou, ingenieursbureau voor landbouwkundig en bouwkundig advies, ruimtelijke ordening en milieu, ontwierpen we een strakke en toegankelijke huisstijl. Rombou is een nieuwe organisatie, ontstaan uit het samenvoegen van de afdeling ‘Bouw’ van LTO Vastgoed en de afdeling ‘ROM’ (ruimtelijke ordening en milieu) van …
Persona: kruip in de huid van je klant
Kennis van je klant wordt vaak samengebracht in een persona. Soms is een uitgebreide persona niet nodig. De empathy map is een tool om eenvoudig en snel een profiel te ontwerpen van een (specifieke) klant – haar omgeving, gedrag, aspiraties en zorgen. Je kunt deze gebruiken om eenvoudige persona’s te maken of om je goed voor te bereiden op een …
Merk in de praktijk- IT
Een tijd geleden hadden we ons eerste gesprek met Corné, de directeur van CADMatch. CADMatch is een Nederlands bedrijf dat diensten en producten levert rondom de aanschaf, implementatie en het werken met AutoCAD-software.
2011- ons eerste jaar
We sluiten met 2011 ons eerste jaar af. En wat voor jaar is het geweest! Een jaar van kennismaken, leren, ontwikkelen, ontmoeten én: werken. Een kort overzicht.