Rebranding oftewel, gewoon in het Nederlands, herpositioneren. Het is bij brandfabric dagelijkse kost. Soms is een rebranding een kleine make-over; een ander kleurtje of wat extra’s. Soms wordt het heel groots aangepakt compleet met een nieuwe bedrijfsnaam. Maar altijd gaat het over een verandering. Wat zijn aanleidingen voor een rebranding of herpositionering? Hierbij 10 topredenen voor rebranding: 1. Het is …
Branding is positioneren met persoonlijkheid
De boodschap waar onze klanten en toehoorders tijdens workshops het meeste moeite mee hebben, is: ‘Je product of dienst geeft je onvoldoende onderscheidend vermogen. Daarmee kun je je niet positioneren’ Als je wilt opvallen in je markt, kun je het maar beter niet hebben over hoe waardevol je dienst is of innovatief je product. Wil je eruit springen en de …
Merkarchitectuur : eerste hulp bij het kiezen tussen één of meerdere merken
Klanten met meerdere diensten, producten, doelgroepen of divisies stellen ons vaak de vraag: ‘Moeten we één of verschillende merken hanteren? Wanneer is het verstandig om diensten of producten uit elkaar te halen en een eigen gezicht te geven?’ Bij dit soort vragen over merkarchitectuur is ons advies voor onze klanten in de meeste gevallen: “Eén merk, tenzij….” Wil je voor …
Het effect van merkstrategie: praktijkcase
Het gaat goed met Newasco – heel goed. Het bedrijf zit in een flow. Directeur Marc Nieuwland beschrijft hoe dit hoogtepunt van nu, in 2013 begon met een traject om het merk opnieuw uit te vinden. brandfabric was verantwoordelijk voor strategie en creatieve uitvoering. Vaak krijgen we vragen over wat merkontwikkeling doet voor een organisatie. Merkstrategie oftewel branding is van …
Merkontwikkeling met whitepaper marketing
Het schrijven van whitepapers is een centraal onderdeel van B2B-content marketing. Het is één van de belangrijkste middelen om je merk voelbaar en zichtbaar te maken. Hier heb je een podium om te laten zien wat de visie op je werk is, hoe jullie werken, wat je betekent voor je klanten, hoe je praat en hoe je eruit ziet. Voor …
Merkwaarden versus kernwaarden bij organisatieverandering
Het veranderen van een organisatiecultuur is moeilijk, zeker als dat gebeurt met het mes op de keel. Je maakt een veel grotere kans op succes als je verandert vanuit een drang naar een betere toekomst: vanuit verlangen in plaats van noodzaak. Merkwaarden spelen een belangrijke rol in dit proces omdat ze de belichaming zijn van de bedrijfscultuur zoals je die …
Marketing naar de C-suite; het kan echt!
Hoe bereik je als B2B-marketeer de boardroom? Veel van onze B2B-klanten worstelen met het bereiken van de CxO met content marketing. Gelukkig zijn ook ‘chiefs’ gewone mensen en zijn ze gevoelig voor jouw boodschap – mits die helemaal is afgestemd op hun behoeften. Hier een paar tips om dit voor elkaar te krijgen. Er wordt veelal gedacht dat de C-suite …
Goed presenteren; een sales moment in B2B
Voor veel b2b-bedrijven is presenteren een belangrijk moment in hun salesproces. Een eerste indruk, een pitch bij een klant. Toch is het vaak een ondergeschoven kindje: medewerkers krijgen zelden presentatie-training, de voorbereiding is slecht en de presentaties zelf, zeg nou zelf, zijn vaak bar en boos. Een belangrijk moment in het salesproces van B2B-bedrijven is de presentatie. Dat kan een …
Inbound Marketing in B2B: create marketing people love. Stap 1: Buyer Persona’s
Opvallen bij de beslisser, de beïnvloeder en de gebruiker? Het is de droom van elke B2B-marketeer. Maar dat gaat alleen lukken als je weet wie jouw prospects en klanten zijn en waar zij behoefte aan hebben. Kruip in hun huid met Buyer Persona’s. In ons vorige artikel vertellen we over inbound marketing (IM), de link met branding en de stappen die …
Inbound marketing in de B2B: create marketing people love
In de overweldigende vloed aan digitale boodschappen die we iedere dag over ons heen krijgen, is de belangrijkste opdracht voor B2B-marketing: opvallen, engagement creëren en je organisatie als relevante en ‘likeable’ persoonlijkheid laten zien. By any means necessary. Dit is precies het punt waar veel B2B-organisaties tegen zichzelf aanlopen. Een transactie in de B2B is gebaseerd op vertrouwen en sympathie. …