SA Wear: herpositioneren van een b2b merk

SA Wear pay off
SA Wear ontwerpt en levert professionele bedrijfskleding aan organisaties en bedrijven die echt goed voor de dag willen komen. In deze markt krijgen ze veel concurrentie van copyshops en drukkerijen die ook "een logo op een t-shirt kunnen printen". Zo werkt SA Wear niet: zij besteden veel aandacht aan wat hun klanten echt nodig hebben voor een goede uitstraling en ...

De OproepCentrale: branding in de zorg

OproepCentrale tapijt
De OproepCentrale brengt thuiswonende mensen die hulp nodig hebben in contact met vrijwilligers. Omdat deze mensen ziek zijn, behoefte hebben aan sociale contacten of om de vaste mantelzorger even wat tijd voor zichzelf te gunnen. Dit zijn niet alleen ouderen, maar ook (jong)volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. De hulp is geen zorg, maar aandacht: een luisterend oor, een ...

Idella: rebranding van een financieel software bedrijf

Idella LinkedIn cover
Idella is de nieuwe naam van Piramide Finance: een software-ontwikkelaar in de financiële sector met ruim 100 werknemers. Het belangrijkste product is de Financial Suite:  een totaaloplossing voor de pensioenwereld, banken, verzekeraars, PPI's en vermogensbeheerders. Het 30-jarig bestaan was een mooi moment om de hele positionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Uit het uitgebreide strategische traject bleek dat een ...

MAG45: branding van een internationale B2B brand

MAG45
B2B brand MAG45 staat voor ‘Magazijn 45’: de toeleverancier voor de productie-afdelingen van Philips, in 1948 opgericht in Eindhoven. Nadat het in 1970 werd losgemaakt van het moederbedrijf, specialiseerde MAG45 zich in integrated supply-oplossingen en het outsourcen van BOM-tail en MRO-producten. Het bedrijf is nu toonaangevend in de high tech-industrie, voedsel, maakindustrie en farmaco-medische sector. In 2016 werd MAG45 overgenomen ...

Argos Zorggroep: merkstrategie in zorg sector

Logo Argos Zorggroep
In het voorjaar van 2015 werden we door Argos Zorggroep (ca. 20 zorghuizen voor kwetsbare ouderen in de regio Schiedam) gevraagd hen te helpen met hun positionering. Dit was nodig vanwege ontwikkelingen in de zorg: 1. ouderen blijven langer thuis wonen waardoor de vraag naar intramurale zorg afneemt. Om hieraan het hoofd te bieden, ontwikkelt Argos nieuwe vormen van dienstverlening, ...

Sqount

Een boekhouder en adviseur van wie je vrolijk wordt. In een branche die wordt gekenmerkt door grijze muizen, saaie en ingetogen types, is Sqount een financieel adviseur die een frisse wind laat waaien. Ze brengen aandacht, menselijkheid en vrolijkheid terug in de zakelijke dienstverlening. sqount is een jong, informeel en vrolijk administratiekantoor. We zien onszelf als echte business buddies die ...

Arvalis

Arvalis is een agrarisch adviesbedrijf, in 2006 ontstaan vanuit de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB). Sinds die tijd heeft ze zich vanuit de thuisbasis Limburg weten te positioneren als marktleider op agrarisch advies. Inmiddels werkt Arvalis met ruim 60 medewerkers vanuit vier vestigingen. Door een sterke groei en het toevoegen van nieuwe disciplines was er behoefte aan een verscherpte positionering ...

DHL Express

Het team-OTC (Order to Cash) Europe bewaakt het hele financiële proces binnen DHL Express van prospect tot klant, van order tot en met factuur. Het team bestaat uit financiële specialisten uit alle hoeken van Europa. Ze vervullen een cruciale taak, maar werken op de achtergrond. Dit was precies hun probleem: het ontbrak hen aan visibility; ze werden niet genoeg gevonden door de interne ...

Merces

Merces is een innovatieve dienstverlener voor het onderwijsveld. Ze leveren dienstverlening op het gebied van personeels-, salaris-, en financiële administratie. Ze ontzorgen schoolorganisaties op dit vlak zodat maximale energie kan worden gestoken in goed onderwijs. Inzet van het merktraject was tweeledig: een scherpere positionering tegenover een aantal grote spelers, en een verbeterslag in de relatie met de bestaande klanten, met ...

KPMG

Om efficiënter, flexibeler te opereren en beter te kunnen reageren op nieuwe ontwikkelingen, werd in 2013 binnen KPMG een proces van cultuurverandering opgestart. Daarin kwam ook de positie van KPMG als organisatie met maatschappelijke verantwoordelijkheid aan de orde. Gedurende het traject merkten we dat het succes van deze projecten voor een groot deel wordt bepaald door de visie, interne cultuur en het onderliggende gedrag ...