‘b2b marketeers hebben altijd verantwoording moeten afleggen over hun uitgaven en hun plaats moeten bevechten in de organisatie. De recessie heeft de aandacht daar nog meer op gevestigd. Waar het nu om gaat, is niet zozeer meer te doen met minder, maar béter te doen met minder. Je moet dus zeker weten dat wat je doet, effectiever is en tot …
Kernwaarden zijn geen merkwaarden
Kernwaarden hebben een taak in de interne communicatie: ze beschrijven wat van de medewerkers wordt verwacht. In de externe communicatie schieten ze tekort want ze zijn zelden onderscheidend. Om een eigen positie in de markt in te nemen, moet een organisatie op zoek naar MERKwaarden. Merkwaarden laten direct zien waaraan je te herkennen bent, wat onmiskenbaar van jouw is – wat je …
brandfabric aan de slag met VSO
Ook in de non-profit wordt het steeds belangrijker om gezien te worden, aan je merk te werken en je te onderscheiden. Subsidies worden gekort of opgeheven en dus moet er op andere plekken worden gezocht naar inkomsten. Zo ook VSO. VSO is een internationale organisatie met een bijzondere visie. Zij geloven in duurzame verandering door professionals uit te sturen naar …
Merkbeleving: het zit hem in de kleine dingen
Merk betekent: je bedrijf of organisatie laten zien als herkenbare persoonlijkheid. Er zijn weinig dingen waaraan iemand beter te herkennen is dan de manier waarop hij/zij praat. Stemgeluid, accent, stopwoordjes, typische uitdrukkingen, tone of voice: je hebt maar een paar woorden nodig om iemand te herkennen.
Je eigen merk: zelfs voor top brand managers is het lastig
Ongelooflijk (maar herkenbaar, helaas): top brandmanagers die niet weten waar hun merk voor staat. Kijk naar deze brandmanagers van het deodorantmerk Ban, een fragment uit de film The Greatest Movie Ever Sold van Morgan Spurlock. Op de vraag: ‘Met welke woorden beschrijven jullie Ban? Ban is ……’ blijft het angstvallig stil. Spurlock (bekend van Super Size Me) maakte deze documentaire over branding, …
Het ‘waarom’ van je organisatie
De meeste bedrijven communiceren veel over wat ze doen. Hun producten en diensten staan in de etalage en worden als eerste gezien. Vervolgens wordt er nog een beetje aandacht geschonken aan de manier waarop het bedrijf werkt; hoe zij de dingen doen. Dit laat het onderscheidende vermogen zien van de organisatie en is lastiger na te bootsen. Wat veel organisaties …
brandfabric geeft workshop in opdracht van de Rabobank
Wij zijn door de Rabobank Amstel en Vecht gevraagd een branding-workshop te verzorgen voor haar klanten. Daar zeggen wij uiteraard ja tegen! We delen graag onze professionele methodes en technieken met startende ondernemers. In een sessie van 1,5 uur vliegen wij samen met de deelnemers door onze BRANDSTAR™-methode, waar we op een inspirerende wijze aan de slag gaan met de …