VSO

  • vso1
  • vso2
  • vso3
  • vso4
  • vso5
  • vso6

VSO is een internationale ontwikkelingsorganisatie die zich onderscheidt door het uitzenden van vakdeskundigen – geen geld of goederen – naar plaatsen in de Derde Wereld. Ter plekke delen de vakdeskundigen kennis en ervaring met de lokale bevolking.
Vanuit de thuishaven Engeland was een nieuwe positionering en propositie ontwikkeld. brandfabric werd gevraagd te helpen deze nieuwe merkpositionering te vertalen naar de Nederlandse situatie. We konden twee dingen doen: of de Engelse richtlijnen slaafs volgen, of uitgaan van de eigenheid van de Nederlandse afdeling. We kozen voor het laatste. Tijdens de merkstrategie-fase legden we de Engelse uitgangspunten even naast ons neer en richtten we ons eerst op de visie, identiteit, onderscheidende merkwaarden van VSO- Nederland. We merkten na het traject dat op elk van onze bevindingen de Engelse waarden een logische plek kregen. De vertaling was een succes en tegelijkertijd voelde het voor VSO Nederland als hun eigen Nederlandse VSO-merk dat ze in de praktijk konden gaan brengen.
Na de strategische fase volgden interne branding-sessies met de rest van de organisatie waar medewerkers de nieuwe merkwaarden in hun eigen werk konden verwerken.

Geleverde diensten

Deel dit project