SA Wear: herpositioneren van een b2b merk

SA Wear pay off
SA Wear ontwerpt en levert professionele bedrijfskleding aan organisaties en bedrijven die echt goed voor de dag willen komen. In deze markt krijgen ze veel concurrentie van copyshops en drukkerijen die ook "een logo op een t-shirt kunnen printen". Zo werkt SA Wear niet: zij besteden veel aandacht aan wat hun klanten echt nodig hebben voor een goede uitstraling en ...

De OproepCentrale: branding in de zorg

OproepCentrale tapijt
De OproepCentrale brengt thuiswonende mensen die hulp nodig hebben in contact met vrijwilligers. Omdat deze mensen ziek zijn, behoefte hebben aan sociale contacten of om de vaste mantelzorger even wat tijd voor zichzelf te gunnen. Dit zijn niet alleen ouderen, maar ook (jong)volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. De hulp is geen zorg, maar aandacht: een luisterend oor, een ...

Idella: rebranding van een financieel software bedrijf

Idella LinkedIn cover
Idella is de nieuwe naam van Piramide Finance: een software-ontwikkelaar in de financiële sector met ruim 100 werknemers. Het belangrijkste product is de Financial Suite:  een totaaloplossing voor de pensioenwereld, banken, verzekeraars, PPI's en vermogensbeheerders. Het 30-jarig bestaan was een mooi moment om de hele positionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Uit het uitgebreide strategische traject bleek dat een ...

MAG45: branding van een internationale B2B brand

MAG45
B2B brand MAG45 staat voor ‘Magazijn 45’: de toeleverancier voor de productie-afdelingen van Philips, in 1948 opgericht in Eindhoven. Nadat het in 1970 werd losgemaakt van het moederbedrijf, specialiseerde MAG45 zich in integrated supply-oplossingen en het outsourcen van BOM-tail en MRO-producten. Het bedrijf is nu toonaangevend in de high tech-industrie, voedsel, maakindustrie en farmaco-medische sector. In 2016 werd MAG45 overgenomen ...

Argos Zorggroep: merkstrategie in zorg sector

Logo Argos Zorggroep
In het voorjaar van 2015 werden we door Argos Zorggroep (ca. 20 zorghuizen voor kwetsbare ouderen in de regio Schiedam) gevraagd hen te helpen met hun positionering. Dit was nodig vanwege ontwikkelingen in de zorg: 1. ouderen blijven langer thuis wonen waardoor de vraag naar intramurale zorg afneemt. Om hieraan het hoofd te bieden, ontwikkelt Argos nieuwe vormen van dienstverlening, ...

Newasco

Update najaar 2016 Newasco is een coöperatie van wasserijen die zich richt op zorg, horeca en bedrijven. Als samenwerking tussen drie oude familiebedrijven wilden ze vanuit één eenduidige identiteit de markt op. Na een kort strategisch deel snel gingen we aan de slag met creatieve vertaling: nieuwe huisstijl, branding van alle brand touch points en uiteraard website. Per oktober 2014 ...