Idella: rebranding van een financieel software bedrijf

Idella LinkedIn cover
Idella is de nieuwe naam van Piramide Finance: een software-ontwikkelaar in de financiële sector met ruim 100 werknemers. Het belangrijkste product is de Financial Suite:  een totaaloplossing voor de pensioenwereld, banken, verzekeraars, PPI's en vermogensbeheerders. Het 30-jarig bestaan was een mooi moment om de hele positionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Uit het uitgebreide strategische traject bleek dat een ...

XIXO

ICT dienstverleners Prevent-IT en NetEyes gingen per 1 januari 2015 samen onder de naam XIXO. XIXO is een kennisorganisatie en levert ICT-specialisten aan MKB-ondernemingen, gemeentes en instellingen. Het bedrijf uit Nieuwegein positioneert zich in deze competitieve markt als high end-aanbieder, die ICT als een beslissende schakel in het bedrijfsproces ziet. Diensten omvatten virtualisatie, cloud-oplossingen en VDI. De nadruk in de branding focust op 2 ...

Metanova

Organisatie- en procesadviseurs HB Consultants werd MetaNova: een start-up met veel ambitie en ervaring. Als relatief klein bureau met een groot verhaal, ontwikkelden we na een relatief beknopte strategische fase een marketing-strategie passend bij een challenger-brand. Belangrijk onderdeel van dit merk is het op losse schroeven zetten van vastgeroeste ideeën en gewoontes in organisaties, m.n. in de zorg. Door informatiestromen ...

DSM

Door DSM werden we gevraagd te helpen bij de merkarchitectuur van één van hun meest innovatieve businessunits. Deze groep had al een product op de markt en meerdere in de pijplijn. De keuze moest worden gemaakt hoe deze producten op de markt worden gebracht: onder de vlag van DSM, onder de vlag van de business unit of als los product? ...

CADMatch

CADMatch is een Nederlands bedrijf dat diensten en producten levert rondom de aanschaf, implementatie en het werken met de software van AutoDesk. Na tien succesvolle jaren als officiële reseller en training partner, wilde CADMatch doorgroeien naar adviseur die bedrijfsprocessen bij engineering- en shipbuildingbedrijven verbetert en stroomlijnt. Dat betekende een nieuwe positionering, waarbij het onderwerp van het verhaal verschoof van product ...