Het ‘waarom’ van je organisatie

De meeste bedrijven communiceren veel over wat ze doen. Hun producten en diensten staan in de etalage en worden als eerste gezien. Vervolgens wordt er nog een beetje aandacht geschonken aan de manier waarop het bedrijf werkt; hoe zij de dingen doen. Dit laat het onderscheidende vermogen zien van de organisatie en is lastiger na te bootsen. Wat veel organisaties vergeten te communiceren, is het waarom.

Neem eens een moment om hierover na te denken: waarom doet jullie organisatie wat het doet? Wat is haar bestaansreden? Waarom zijn jullie destijds opgericht? Wie zou wat missen als jullie er niet meer waren? Trouwens: ‘geld verdienen’ is geen bestaansreden; dat is een resultaat. Waarom ga jij en je medewerkers iedere ochtend naar je werk? Wat motiveert en inspireert jullie?

Het zijn precies de antwoorden op deze vragen die anderen prikkelen om zaken met jouw organisatie te doen. Een gemiste kans om deze niet te laten zien.

Over waarom waarom belangrijk is:

Wil je meer van dit soort artikelen van ons ontvangen? Laat je email hieronder achter en je krijgt ook ons e-book (we beloven geen spam!): 

    Voornaam

    Achternaam

    Jouw e-mail